13 Eylül 2010

Metin Oktay Anısına..

Henüz ben doğmadan, şuan gönül verdiğim renklere karşı yıllarca mücadele etmişsin, defalarca gol atmışsın, belki sahada benim kaptanımla tartışmışsın.. Herşey olmuştur.. Fakat, anlattılar da, senin ve senin gibilerin hikayelerinde sevdik futbolu be usta.. Senin gibi kral rakipler olsaydı şimdi, böyle futbol kevaşeleri gibi yavşak dolmazdı ortalık.. 


Hakkı Yeten'i anlattılar mesela bana.. Baba Hakkı'yı.. Öyle ki, sahada Beşiktaşlı bir oyuncu kırmızı kart gördüğünde, gözlerini kaptanına dikerek "çıkayım mı baba" diye sorarmış.. 

Mahallenin şık abileri vardı böyle eskiden işte.. 

Okuduklarımdan hatırlarım da, Fenerbahçe'nin ağlarını delmişti attığı bir golde.. Sonra yıllarca konuşuldu.. Övündü tabi Galatasaraylılar bu golle.. Futbolu bıraktıktan sonra bir muhabir sorar ustaya, "o golü anlatsana kral?" diye..

Verdiği cevap aşağıdaki gibidir;
"O seneler futbolda kaliteli malzeme kullanılmazdı.. Ağlar çürük, toplar kafalarımızı yarardı.. Yine maç öncesi yağmur yağmıştı ve hafif sert vurduğum top ağları deldi.. Sonradan ayıp olmasın diye gittim maç sonu, şemsiye açıp koydum deliğin üstüne.. Basit bir gol o.. Zaten rövanşında Fenerbahçe bizi eledi.. Ayrıca, bu golün bu kadar konuşulmasının sebebi, Fenerbahçenin büyüklüğünden kaynaklanır"
Namert dostum olacağına, mert düşmanım olsun..
Metin Oktay'ın aramızdan ayrılışının 19. yılı..

Şad olasın Metin Baba..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder