11 Ocak 2011

Kutup Yıldızı Çeşitlemeleri

I.
biliyor musunuz, aslında
her gece zamanda yolculuk yapıyorum ben
baktığımda kutup yıldızına.
hade siz de yapın bu yolculuğu bir gece
kaldırın başınızı gökyüzüne
ve kutup yıldızına bakın / yerini biliyorsanız  
                                                [ne yazık... eğer bilmiyorsanız]
gördüğünüz, 1.036 yıl öncesidir
onun ışıkları bize ancak
                                                [yanlış hesaplamadıysam eğer]
1.036 yılda gelir.

II.
hesabım doğruysa eğer
kutup yıldızı söndüğünde
1.036 yıl sonra farkedebileceğiz ancak
ayrıldığını aramızdan ve bu evrenden
ve şaşırarak,
“ aaaa... nereye gitti...” diye
şaşırarak bakacağız
ondan kalan koskoca boşluğa.

III.
ya yarın ölüverirsek...
aha!
göremeyeceğiz, o koskoca boşluğu...

ne çıkar...
giden gitmiştir zaten
kalanlara kalsın ışıltısı , öteki yıldızların.

IV.
sustuğu zaman kutup yıldızı
soğuyacak ellerin bilmem neden...
kutuplar soğuk diye mi yalnız kalacak, soğumuş yürekler
yoksa soğuduğu için mi yürekler, yalnız kalacak kutuplar
sana kalsın yanıtı
yanıtsızdır bildim bileli zaten
denizcilerin dostu kutup yıldızı .

8’ ocak’ 11
Ahmet Giritli

*Bir Ceviz Ağacı olamadım Gülhane Parkında. Olan ustam, olmuştu zaten ve ben epeyce gecikmiştim her açıdan. Ben de Kutup Yıldızı olmayı seçtim, Gülhane Parkının üstündeki gökkubbede, Ustamın hoşgörüsüne sığınarak ve haddim değilken...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder