10 Haziran 2010

11 Numaralı Serseri


Konu nedir; Miroslav Stoch isimli vatandaşın Fenerbahçe'ye transferi.. Son söylemem gerekeni baştan belirteyim, çok sevindim.. 21 yaşında Chelsea'den, Uefa'nın 'yıldız adayı' diye lanse ettiği bir topçu almak çok keyifli.. Üstelik hatırladığım kadarıyla son dönemde en genç yabancı transferimiz..

Lakin takıldığım başka noktalar var..

Toplamda 3 tane maçını seyretmeyen insanların "süper yetenek" diye lanse etmesi rahatsız ediyor beni.. Akabinde ters manyel yapanlar da "ellerinde patlar", "vasıfsız topçu" diye eleştirileri komik geliyor.. Eredivisie maçlarını hangi kanalın verdiğinden bile haberi olmayan çoğunluğun yorumlarına kaldın sevgili Stoch kardeşim..

Video'lardan topçu beğenmek, menejerlik oyunlarından özellikleri eklemek, istatistiki bilgilerle yorumlamak; bunlar artık yordu beni.. Önümüzde Dünya Kupası maçları var, kimse demiyor ki "izleyelim, görelim, neymiş bu velet, bu yaşta gitmiş Chelsea'ye"..

"Galatasaray'ın elinden kaptık" nidaları peyda oldu sonra.. Beni asıl gururlandıran konu şudur; 2 haftadır tüm medya kuruluşları "Stoch Galatasaray'da" diye yazdı çizdi, hatta resmi sitelerinde açıkladılar, komik oldu tabi.. Tam 2 haftadır yazdılar, çizdiler; fakat resmi transfer döneminin ilk gününde sessiz sedasız ayarı verdi Fenerbahçe.. Gitti, aldı, geldi.. Laf değil, icraat cümlesinin hakkını verdiler, yüreğimizi fethettiler..

Tüm bunların yanında bir de efsane geyikler dönüyor ki okurken çok keyiflendim, acaip neşeli çocuklar var gerçekten.. Hele ki Allah'ın Slovakya'lısının "Türkiye'de Galatasaray'dan başka takımda oynamam ben hacı" dediğine inanan adamla ben oturup sohbet etmek istiyorum.. Sabaha kadar, katıksız.. Akabinde Gürcan Bilgiç'in bu sene Twente'de kiralık oynayan ve kanat oyuncusu olmasına rağmen 10 golü bulunan Stoch hakkında "bu sezon Chelsea'de pek fazla forma şansı bulamayan bir adamı aldı Fenerbahçe" demesi.. Vay benim kardaşıma be.. Ha benim Gürcan'ıma be..

Yahu, Stoch kardeşim.. Bir halt ettin, geldin sevdamız Fenerbahçe'nin kapısına, iyi ettin, güzel ettin, hoşgeldin.. Fakat kulaklarını tıka, işine bak.. Garip bir ülkeye geliyorsun.. Daha sen gelmeden balon dediler, süper yetenek dediler, tarzı olmayan adam dediler, Türkiye'ye gelmiş en iyi yabancı dediler.. Bitin artık be.. Uzak durun biraz..

Herşeyi geçtim; serseri görüntüsü var delikanlının.. Eğer futbolcuların "numara tipi" varsa, bu çocukta kesinlikle 11 numara tipi var.. Umarım o formayı giyer..

Haydi hayırlısı..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder