10 Ağustos 2010

Ya Ben Lan Tamam Bişey Demiyorum


Memleketim aydınları Twitter'dan ülkeyi kurtarma girişimleri içerisinde bulunurken, söylenenleri kabul etmeyen fakat konuşmayan, daha doğrusu cevap vermesi gerekirken sesini çıkartmayanlara sitem ederekten, bade süzerekten, büyük yürekli Küçük İskender'e teşekkür ederekten, bilmeyenleri de aydınlatmak amacıyla önce bir özet geçmekte fayda var..

Örnek Kemalist olarak gösterilen, sanatıyla takdir edilesi, benim gergin yurttaşımın saygı göstermediğinde ayıplanması uygun düşen, yani uzun cümle devrik olacak, biliyorum ama, silesim yok pek, işte tüm bunlara sebep olan Fazıl Say, memleketimin aydını, Twit Twit ilerlerken usuldan, çekti okları üzerine..

Nedeni ise Twitter'da yazmış olduğu "Türk halkının arabesk yavşaklığından utanıyorum" cümlesiyle başlayan ve bu yavşaklığın Fazıl'ın taraftarı olduğu sandığı Fenerbahçe'ye bulaşmasıyla devam eden ve literatüründe bu mevzuyu farklı kelimelerle anlatamayan ve arada bir yine Twit'lereyek "çok sinirlendim, afedersiniz" babında mesajlar yazan saçmalıklar silsilesi ile kendisini Nihat Doğan'dan pek farkı olmadığını gösteren, sadece bir 'ünlü' yapan olaylardır O'nu eriten..

Küçük İskender'in; "Fazıl, saçmalayan bir dünyalıdır. Arabesk bu coğrafyanın dillerinden biridir.. Amerika'da blues tarla işçilerinden, caz kerhanelerden, İngiltere'de punk varoşlardan, tamamiyle rock ezilmişlerden doğmuştur. İstisnalar hariç hepsi isyankardır. Arabesk ise Türkiye'de ezilmişlerden doğmuş ama isyan edememiş, kendini geliştirememiştir. Ancak bu, arabeski aşağılamayı, icra edenleri ve dinleyenleri yavşak konumuna getirmez. Ben dinlerken yavşaksam, bana bu hakareti eden rönesans bozuntusu elitist Fazıl da, fazıllar da amcıktır. Elini sürmesin o piyanoya. Kirletiyor.. Siktir git Fazıl. Seni artık Chopin bile sevmiyor.." diyerek, bir kez daha fethetti gönlümü İskender!

Fazıl, tüm bunların üstüne yine Twit'leyerek "Bir haftadır kendimi tutuyorum ama 37 yıldır Fenerbahçeliyim. 3 bin nüfuslu İsviçre köy takımına elenme yavşaklığından utanıyorum!" diyebilme lütfuna erişmiş bir aydındır..

Şimdi, Fazıl;
Uzun uzun yazmaya gücüm yok pek..
Fakat, ve lakin, akabinde ve detayında;
"ya ben lan tamam bişey demiyorum.."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder