7 Mayıs 2010

José Mário dos Santos Mourinho Félix

Bu adamın seveni hayran, sevmeyeni düşman.. Dünya futbolunda senelerdir tartışılan garip bir isimdir Jose Mourinho..

Senelerdir kendi ligi hariç en ufak bir başarısı olmayan Porto'yla ilk önce Uefa Kupasını alarak, akabinde Şampiyonlar Ligini kaldırarak "ben geliyorum, akıllı olun" mesajını vermiştir..

Ranieri'nin Chelsea'den kovulmasına müteakip Abramovic'in anında görüntü şeklinde takımının başına getirdiği isimdir Jose.. Chelsea ile 2 sene süren Premier Lig deneyiminde 2 lig şampiyonluğu yaşamış olan bu garip insan en çok maç öncesi ve sonrası yaptığı konuşmalarla dikkatleri üzerine çekti.. Nacizane benim gönlümü fethetmesinin sebebi de futbolu çok iyi bilmesinin yanında aklımdan çıkmayan özdeyişleridir..

Bunlardan benim için en önemli olanı ise "evine ekmek götürmek zorunda olan adamın üzerinde baskı olur, fakat futbolcuda olamaz!" diyerek; hem emek kavramının önemini anlatmıştır, hem futbolcu denilen 'zengin işçinin' vehametini hatırlatmıştır bizlere.. Benim için daha önemli olanı ise Chelsea gibi 'zenginlerin kulübünde'yken bunu söylemesiydi..

Ve yıllardır ülkemizde ve Fenerbahçe'de "yönetim-direktör" tartışmaları yaşanadursun, Jose Mourinho koca Chelsea'de yıllar önce Abramovic'e ayarı şu sözlerle vermiştir; "eğer bana takımı çalıştırma konusunda yardım etseydi, ligin dibine vururduk.. Ve eğer ben ona mâli işlerinde yardım etmeye kalksaydım, çoktan iflas etmiş olurduk!"

Tüm dünya sözlüklerinde "fenomen" kelimesinin karşılığında eminim Jose Mourinho'nun fotoğrafı var.. Teknik adamın bile 'yıldız' olabileceğini kanıtlamıştır bizlere.. Chelsea - Barcelona maçından önce Frank Rijkaard'ın sataşmasına istinaden söylediği şu sözlerle herkesin saygı duyduğu isimlere bile giydirmekten çekinmemiş olandır Jose Mourinho; "Benim futbol hayatımda koca bir sıfır var.. Ancak onun futbol hayatı mükkemmeldi, başarılarla doluydu.. Benim teknik direktörlük kariyerimde kupalar varken, bu kez Rijkaard'ın elinde koca bir sıfır var.."

İnter'e geçtikten sonra Bologna teknik direktörü Mihajloviç'in "futbol oynamayan birisiyle, futbol tartışmak çok saçma" sözüne istinaden "iyi bir jokey olabilmek için önce at mı olmak gerekiyor?" cümlesini nakşederek "İtalya'ya geldim, akıllı olun" mesajını vermiştir..

Jose'nin futbolunu konuşacak olursak, Porto, Chelsea ve İnter'in ortak bir özelliği var; hiç birisi kendi evinde mağlup olmadı.. Porto gibi bir takıma Şampiyonlar Ligini kazandıran, Chelsea'yi iki sene üst üste açık ara Şampiyon yapan ve yakın zamanda İnter'in başında rakipsiz görülen Barcelona'yı Şampiyonlar Ligi'nden uzaklaştıran birisinden söz ediyoruz..

Jose Mourinho gelsin Fenerbahçe'ye, Sabri Sarıoğlu'nun iyi futbolcu olduğunu savunan bir yazı yazacağım..

Jose candır..
Ha benim kardaşıma..

3 yorum:

  1. "evine ekmek götürmek zorunda olan adamın üzerinde baskı olur, fakat futbolcuda olamaz!"

    bu charles barkley'den araklanmistir digerlerini bilemiyorum.evet mourinho'yu seviyorum

    YanıtlaSil
  2. saha içinde guardiola'yı dinleyen adam, barkley'den de söz araklar.. bu onun "arakçı" olduğunu değil, "bilen" birisi olduğunu gösterir..

    jose candır..

    YanıtlaSil
  3. sevmiyorum, evet. ama hırsı, başarısı gözlerimi kamaştırmıyor değil..

    sadece bu "deli" hali yüzünden bile, tüm antipatime rağmen birim kulübede görmek ister canım.

    jose can değildir ama.. :p

    YanıtlaSil